Cimbálová Muzika Friš

Kniha návštěv

Jméno

Email (nezobrazuje se)

 


 

  269 příspěvků


Pepan 12.08.2007

Klenotnice a podobné rozhlasácké akce znám a znám ijejich vývoj a princip pořizování. VZrovna v jejich případě bych je za adekvátní pramen považoval s velikou výhradou. jednalo se o natáčení cíleně směřované na "zmermomocnění" autentiky, která se , vystavena tváří v tvář nejmodernější technice změnila spíše ve frašku. Což bylo notně kritizováno na mnohých fórech zaměřených právě na tuto problematiku. Tyto "autentické záznamy" by spíše charakterizoval popis: "nacvičená pásma pro média prostřednictvím autentických muzikantů". Výsledkem je, že v nic zaniká styl a typický náboj a převažuje nesmyslná snaha něco předvést před mikrofonem nebo kamerou. Pozor tedy na zdroje typu klenotnicových edic.

Mato 12.08.2007

Ono je asi dost podstatne poznat aj pramene, region, starsie nahravky aspon typu Kletnotnica sl. lud. hudby, styl, ktorym hraju iste dedinske skupiny. Potom clovek pochopi, resp. aspon trochu spozna, co ma s danym regionom aspon nieco spolocne. Isty pan to nazval hudbou pre fajnsmekrov, prave z tychto dovodov. To, co som vymenoval, su uz mozno aj extremy, resp. idu do detailov... Nehovorim, ze je to najlepsi smer, ale pre mna najpocuvatelnejsi a mam hudbu tohto stylu najradsej, aj ked technicky a mozno aj cistotou nedosahuju vobec kvalit istych muzik, ale to vo folklore predsa vobec nie je podstatne. Nech si kazdy urobi svoj nazor.

Jura 11.08.2007

Mato: Díky. Zkusím na to mrknout. Víš, já nejsem tak zkušený a znalý, tak tomu moc nerozumím a za každou radu jsem vděčný. Dají se ty kvalitní muziky (třeba jako ty, které jsi zmínil) nějak poznat? Poznám to já jako laik? Nerad bych, aby se mi líbilo něco, co za to nestojí...

Mato 11.08.2007

Juro: to mozem dat kludne aj ja, ide napriklad o cele snazenie Muzicky - www.muzicka.sk, LH Misa Nogu (FS Borievka z Kosic), LH Technik z BA a podobne...

Jura 11.08.2007

Peťo: Ty jsi lingvista??? To jsem nevěděl. Nebo možná věděl, ale jenom nějak podvědomě, a měl jsem to vytěsněno někde na okraji dotyčné hemisféry... :o). Já jsem taky lingvista. Chápeš, co to znamená??? Že kromě huslí, lásce k hraní muziky, která dělá radost nám samým, i jiným, kladnému vztahu k alkoholu apod., toho máme společného mnohem víc! S ohledem na to, že jedna polovina našeho rodu pochází ze severní Moravy, mám nutkání prozkoumat svou genealogii, zda náhodou nejsme vzdálení příbuzní :o)))))))... Zlatko: Jestli tohle čteš, chtěl jsem tě poprosit, jestli bys nemohla dát nějaký tip na muziku (nejlépe se záznamem na CD), která hraje ten "stylově čistý folklór s vlastním přínosem" (teď si přesně nepamatuju, jak jsi to formulovala). Bez ohledu na to, co si myslím o CD kapely Friš, mě totiž podobné věci též zajímají. Předem děkuji... Všem ostatním pozdrav a přání krásného zbytku léta...

Mato 09.08.2007

Fakt "inteligentny" prejav..........ale narecie je super :)

Papež Smerf 09.08.2007

Zdar chlopi a babiska z ostravska... Teraz sem tu dluho nebyl, bo tyn internet furt nemam taky zabjehnuty a ešťe ku tymu se mi motaji ty čudle na tych klavesach. No ale aji za tych par dňi a noci se tu tych heftu naškrabalo jak bramboru do zavodňi jidelny. Nejvice mě ale bavi ta s tym zařivym jmenem, co furt jene přeje krasne a šťastne leto, jak na Nově. Chytra, to jak stara Orava a furt škrabe take dlúhe članky, tak kery to ma čist? Ňekeři chodi aji do roboty, tak dyby jene usmjerňila četnost zbytečnych literek na jednotku času, tak ňimum slov a bomba. No ale sem chťel řeknyť, bo jesli tys je ta baba, co mo ty fosforeskujuce bryle, kere ji zaři, jak pravě kupeny halogen, tak tebe žech videu ve Stražnici pod dubym pařit celum noc a asi aji den, dyby synci hrali dele. Zajimave, jak Ti to teraz na raz vadi, bo tam si byla vysmata jak potkan, co pravě zežral vajgla na Stodolňi. Taky fajne, že moc nepišeš o tych svych dyspozycyjach, bo mi to přišlo, že po par vřeščani jak na Baníku, opadalo jaksi moc listi z teho duba, ale jo se něhadam bo tymu folkloru, co je a neňi autenticky moc nerozumim. Zvyrazňim, že je to jene muj nazor, ale přišlo mi, že to bylo furt dokola jak hovno pod splavem. No už zase povalim bo mam v garaži pivo a nebudu na něho čumět jak zahradkař na scypleho krtka bo mi zkozi. Zdar jak cyp, vaš Ostravak!

Peter Goryczka 08.08.2007

Milí priatelia, a ctitelia folkróru a predovšetkým kamaráti z Frišu! Predovšetkým by som Vám rád poďakoval za príjemný zážitok, ktorý mi posluch Vašeho CD cestou zo Strážnice do Prahy priniesol a potom ešte mnohokrát. Mal som s niektorými z Vás to šťastie hrať na prelome storočí, ale cesta, ktorú ste od vtedy prešli, je skutočne pozoruhodná - a to aj v porovnaní s Vašim prvým CD. Čo sa mi páčilo: 1. predovšetkým sound, podľa ktorého Vás poznám na 100 metrov aj keď budem ležať nadrbaný niekde pod bukom pri stánkoch na Strážnici. Tento soud považujem za Váš trademark, ktorý si nechajte zapísať na úrade pre ochranu priemyselného vlastníctva! Nie je veľa takých kapiel, ktoré sa takýmto jednoznačným prejavom môžu pýšiť... 2.aranžmány - Martine, veľká poklona, páči sa mi striedanie nástrojov, ich postupné nabaľovanie v pribehu slôh, aj niektoré prekvapenia, ktoré ma úplne dostali (nečakaný nástup basy vo No. 4) 3.slovenčina - Martine, v No 3 si bezchybný, aj čo sa týka prízvuku! Som fas-cínovaný(pardon fascinovaný). Peťo, na Tvoju slovenčinu som pyšný! V ostatných veciach je ta slovenčnina nie úplne slovenská, ale taká zlatá, a to sa týka najmä zborových spevov ;-) 4. inštrumentálne výkony - k tomu nemám čo dodať a týká sa to všetkých členov kapely... 5.na margo živej debaty ohľadne žánrovej čistoty si dovoľujem uviesť, že CDčka si kupujem, aby som si privodil ich dobrú náladu a potešenie, a tento účel toto CD splňuje. Mám aj iné CD, kde sú žánorovo čisté veci(napr. prierezové CD zo Strážnice 1945 až súčasnosť, niektoré veci z Horňácka apod-) ale na tie som si vypočul iba raz a teraz na ne padá prach. Takýto osud Vašemu CD rozhodne nechystám a rád si ho vypočujem znovu. Takže gratulujem k tomuto masterpiece a prajem veľa úspechov a chuti do ďalšieho CD.

Cimbálová muzika Friš 08.08.2007

Zlatka: 0) Tvůj poslední příspěvek obsahuje několik velmi subjektivních názorů, na které nechci reagovat, protože tato debata by byla nekonečná, nicméně protože si Tě velmi vážím, nemohu Tvůj podnětný příspěvek zanechat bez odpovědi úplně. :-) 3) Rudo před očima se mne opravdu netýká. Vzkazy, které zde píšu, se totiž zobrazují v červeném poli vždy, když píše člen kapely. :-) :-) :-) :-) :-) 5) Ano Zlatko, to, že jsme si na internet a dokonce do bookletu CD nechali napsat recenzi, která obsahuje jak kladné postřehy, tak i výtky - to opravdu o něčem svědčí (co třeba o sebereflexi?)... 6) Nereaguji útokem, to jsi mne špatně pochopila, já jsem jen vyjádřil svůj vlastní názor, který byl polemikou k tomu Tvému. Také jsem Ti vděčný, že mi opět někdo vložil další chybějící prvek do mozaiky nedělního Strážnického rána, protože noc, která tomuto ránu předcházela byla fyzicky i psychicky z pohledu muzikanta velmi náročná a stalo se toho mnoho, co jsem zjišťoval od kamarádů-muzikantů až na následujících akcích, čili jakousi rámcovou představu mám. Děkuji tedy za další střípek, i když znalá pařeb tohoto druhu jistě pochopíš, že si již nepamatuji, cos mi přesně řekla (vím, že jsme něco řešili, ale ve Strážnici jsem se bavil s desítkami známých) a už vůbec netuším, co se po oné probděné noci zračilo v mé tváři. Vzhledem k těmto skutečnostem ovšem nemohu být uražen. Naopak jsem asi způsobil menší faux pas, v tom případě - excuse moi:-) .... Mimochodem následně jsme se potkali na Detvě a není pravda, že jsme se zde vzájemně nezdravili (to si zas možná špatně pamatuješ Ty) ... 7) Nevím, jestli jsi dobře pochopila myšlenky v mých příspěvcích do této diskuse a četla i mezi řádky. Jestli ano, pak nevím, co tě vedlo k některým dedukcím, zejm. v 7. odstavci. Pakliže to takto vnímáš, skutečně mě to mrzí... K Tvému závěru nemám co dodat, protože s ním v jádru souhlasím (ovšem pak nechápu, co tě vlastně vedlo k tomu, že ses zde vyjadřovala), navíc totožné myšlenky jsem už dříve vyjádřil ve svých příspěvcích. Mimochodem zajímavý je též příspěvek jednoho muzikanta FS PUĽS z východního Slovenska (Toudy). Má sice jiný názor, než Ty, ale začíná stejnou myšlenkou, kterou Ty končíš. Navíc o tom, jak by se měl zpracovávat nebo uchovávat hudební aj. folklorní materiál se přou již celé generace folkloristů, etnografů, etnomuzikologů atd. a dodnes se neshodli. No a mě se to řešit nechce, já dělám s kamarády muziku, která mě baví.... Přeji Ti též krásné léto a jak by řekl jistý "pan rosnička" - slunce v duši. :-) :-) :-) :-)

Zlatka 08.08.2007

No to jsem ani nečekala, že tady rozpoutám takovou debatu =) Tím spíš, že to, co jsem napsala, v žádném případě NEBYLA kritika CD, ale jen malá polemika s Petrový názorem. Tak tedy ještě několik poznámek: Peťo, 1) Jako lingvistku mě při pohledu na Tvé slohové cvičení těší, že si tak pilně procvičuješ své rétorické dovednosti. S fundovaností to ovšem nemá nic společného. =)=) 2) viz výše - nebyla to kritika na CD. 3) Nechápu, z čeho vyvozuješ, že sama sebe stavím do pozice odborníka. Jestlis dobře četl a neměl při tom právě rudo před očima, nemohlo Ti uniknout, že jsem několikrát zdůraznila, že jde čistě o můj osobní názor a že možných přístupů je celá řada. Nebo se Ti sand zdálo, že jsem si dělala nárok na nějaké objektivní a univerzálně platné pravdy? 4) CD jsem opravdu slyšela, ikdyž doma ho nemám, Jak už jsem řekla, nebyla to kritika CD, ale pouze vyjádření jiného pohledu na věc. Když se ale budeme bavit o vaší muzice, za těch pár let ji přece jen už celkem znám a nemůžu si pomoct - pro mě má vaše Slovensko, Rumusko, Maďarsko až příliš moravský sound. A CD mě v tomto ohledu nijak nepřekvapilo. Zdůrazňuju - slyšeno pouze mýma ušima!!! Není to kritika a každý ať si na to utvoří názor sám. 5) Ale ano, Tvá slova o charakteru a originálnosti muziky jsem pochopila, jen mi není moc jasný ten OSOBITÝ přístup k muzice. Mé ryze soukromé vnímání muziky jak ji prezentujete vy je to, že mi splýváte v mase interpretů, kteří spatřují osobitost interpretace v "četnosti harmonických změn na jednotku času" - tady jsem si s dovolením vypůjčila kulantní formulaci pana Rokyty, kterého si mimochodem velice vážím, a já bych k tomu ještě dodala v četnosti zahraných not na jednotku času. =) Zní mi to celé trochu bezpohlavně. Ale jak oba s Martinem spávně podotýkáte - kolik lidí, tolik chutí. 6) Opět nechápu, z čeho vyvozuješ, že já nebo Arcibiskup nekompromisně kritizujeme jiné přístupy než ty své. Napsala jsem snad, že ten váš je špatný? Napsala jsem jen, že ten váš mně jako posluchačce nevyhovuje, a proto ani nemám potřebu si takovou muziku doma pustit. To je celé. Co se týká mého zpěvu - jak charakteristické, že reaguješ útokem! =)=) Já si ale, na rozdíl od Tebe, dobře míněnou kritiku vyposlechnu ráda. Ty jsi prokázal opak, když jsi ve Strážnici, kdy jsem si dovolila malou poznámku k vašemu hraní, velice špatně maskoval, jak jsi krajně uražený, a od té doby mě nezdravíš. =)=) Ale nic ve zlém, já to chápu a v pohodě to přežiju. =)=)=) 7) Co se týká kopírování starších muzikantů - jistě, jsou muziky, které pouze kopírují bez vlastního muzikantského vkladu, ale NAŠTĚSTÍ jsou i takové, které dokáží skloubit hlubokou znalost regionálních charakteristik se skutečně osobitým a invenčním interpretačním přístupem - to právě pro mě představuje vrchol muzikantského umění. A jako bonus k tomu všemu mě na nich baví to, že nepotřebují nikomu, ani sami sobě, dokazovat své muzikantské kompetence, protože ty jsou zjevné (viz Tvá slova o tom, jak muzikanti maskují své nedostatky nálepkou "hrajeme autenticky"). Jen aby zas nedošlo k nedorozumění - poslední poznámka není nijak adresná. Tak jen aby bylo úplně jasno: jestlis má slova cítil jako kritiku, pak zdůrazňuju, že o kritiku nešlo, nemám pražádné ambice stát se hudebním kritikem, jen jsem si dovolila vyjádřit jiný pohled na věc. Jestli jsem při tom narazila na něčí citlivou strunu, pak to ovšem také o něčem vypovídá. =) A Peťo, jestli přisuzuješ mému názoru takovou sílu, že dokáže ovlivnit veřejnost k totálnímu odepsání CD, tak to jsem ani nevěděla, jak moc mi fandíš! ;-)=)=)=)=)=)=)=)=) Já sama tak sebevědomá nejsem.=) S dovolením tedy ukončím diskusi, která už skutečně přerostla do nesmyslných rozměrů. U muziky jde především o to, aby přinášela lidem radost. Řekněme, že mně přináší radost jiná muzika, Tobě zase jiná a deset dalších lidí bude mít deset jiných pohledů než my. Takže jak říká Martin, můžeme se o tom bavit třeba u pivka nebo u vínka a to, co bychom si z toho měli odnést, není nějaká univerzální pravda, ale obohacení prostřednictvím různých pohledů na jednu věc. Přeju, upřímně a bez ironie, krásné léto! =)=)

Matka představená 07.08.2007

By mě fakt zajimalo, jakto, že všichni kritici, co tu Frišu na ty stranky pišu, se tak dobře znaju s tym Arciblbskupem. Já su matka představena a neznam ho. Tož proč se teda nepodepiše pod ty svoje vzletne myšlenky, dyž je to taky odbornik a muzikant par excellence? A o stylovem folkloru tu kaže, jak by to bylo Boži slovo. Ja synky z Friše znam, jejich CD mam a komu se nelibi, ať mi dupku polibi:-)

Toudy 07.08.2007

Nerozumiem týmto neplodným debatám, pretože vobec nevystihuju podstatu tohto CD. Má prepracovanú štýlovú liniu podporenú inštrumentalne zvladnutou interpretaciou. Nemyslim si, ze folklor je nutne robit iba autenticky a stylovo vyhranene. Pozname niekolko sposobov spracovania folkloru od prepisu nahravok cez aranzerstvo po vlastnu kompozicnu pracu. Toto CD by som zaradil do sposobu aranzovania s naznakom kompozicnej prace. Uz Burlas tvrdi, ze v hudobnych upravach sa prejavuju tendencie k upadnutiu do manierov; alebo k absencii skladatelskej objavnosti, zajkryvanej tvrdenim o konstantnych hodnotach luovej predlohy; alebo odcudzenie zakladnych rysov hudobneho stylu na ukor originality. Ale som rad, ze toto CD vzbudilo taky ohlas, lebo to znamena, ze zaujalo a to bolo mozno aj jeho cielom. Tato debata prinalezi hudobne rozhladenym odbornikom, nielen v oblasti folkloru, ale aj v hudobno-vednej oblasti. Urcite drzim FRIS-u prsty v ich dalsej praci a vela aspon tak dobrych CD.

Cimbálová muzika Friš 07.08.2007

Mato: To je pořád dokola, přečetl sis pořádně, co jsem níže napsal? Nikdo ti tvou "fujaru ani trubku" přeci nebere. Naopak jsem psal, že si tradičního směru hudebního zpracovávání jednotlivých regionů velice vážíme a dokonce velmi rádi takový folklór posloucháme. To však neznamená, že se tímto směrem musíme nutně ubírat - my prostě klademe důraz na muzikantství jako takové a na tvůrčí přístup - ale to už se opakuji. Jen bych dodal něco k těm kapelám, které, jak říkáš, "hrají na ty vyšší hodnoty a uchovávají tradice" - ano, toto se dá určitě říci o mnohých kapelách, ale většinou o kapelách starších, které už mají delší tradici a které vydávaly své vrcholné nahrávky v období od konce 2. sv. války do zhruba počátku 90. let minulého století. V současnosti je ale bohužel mnoho takových muzik, které pouze (a to už jsem také psal) tyto kapely kopírují a znova nahrávají ty písně a ta interpretační pojetí, která už jednou nahrána byla a to LÉPE. A tady bych vzpomněl jednu zajímavou větu, kterou jsem kdysi slyšel od jednoho uznávaného muzikanta-folkloristy: "Proč nahrávat hůře něco, co už bylo jednou nahráno lépe?" Většina mladých muzik, které se dnes snaží o jakési pseudoautentické ztvárňování hudebního folklóru již ani zdaleka nedosahuje takových kvalit a soundu, jakého dosahovaly jejich vzory. A to nemluvím o těch, které své muzikantské nedostatky maskují nálepkou "hrajeme autenticky". My hrajeme, jak vystihl pan Rokyta st., "podle sebe" a nestydíme se za to a rozhodně nebereme folklór jako sport. Bereme jej velmi vážně, a to i proto, že všichni v kapele pocházíme z rodin s hlubokými folklorními kořeny.

Mato 07.08.2007

Ja len chcem dodat, ze su tu urcite dva smery, ktore nemozno porovnavat...ten jeden z nich, ktory zachovava rozdiely a neglobalizuje vsetky regiony, je podla mna ovela blizsie tradicnemu folkloru, ludovej hudbe, ako to nazvalo uz viac ludi, je to skor pre fajnsmekrov z oblasti folkloru. Tymto smerom ide vela muzik, ktore hraju skor na tie vyssie hodnoty - tradicie, charakteristicke crty regionu, nastrojove zlozenie a jeho zvuk. Nazval by som ich uchovavatelmi tradicie. Keby nebolo ich, vymizla by z povrchu zemskeho fujara (daleko to od toho uz raz nemalo), vymizla by tradicna trubka z Hornacka/Myjavska, mala basicka zo severu Slovenska....a mohol by som menovat snad do rana. Nikto nehovori, ze ste jedina muzika kracajuca tymto smerom. Kustarovci a ine podobne kapely, vcetne vsetkych zlatych, diabolskych a neviem este akych husli, patria skor do toho kaviarenskeho. Ten je pre fajnsmekrov zo skupiny ludi, ktori sa zapodievaju jednotkami poctu not a akordov v takte. Preto uchvatia ludi, ktori doverne nepoznaju oblasti, obdivuju len vykony hracov, pripada mi to teda skor ako sport. Mrzi ma, ze v TV predstavuju ako slovensky folklor to Horehronie ostrihane o vsetky jeho crty, okrem melodie...Tak ako ma mrzi, ze sa na Slovensku to iste deje so zoskupeniami pod spolocnym druhym menom husle. Nech si kazdy utvori svoj nazor. Mam podobny nazor ako Arcibiskup a Zlatka. A ten Martin na stranke Prespolanu urcite nie je arcibiskup a urcite to nie som ja. Arcibiskupa poznam uz dlhsie, potvrdzujem slova Zlatky a urcite aj podla toho co napisal sem viem, ze to nie je on. Tato kritika ma narozdiel od tej na Prespolan.com aj hlavu a patu. Vsetko dobre...

Cimbálová muzika Friš 07.08.2007

Zlatka: Rozebrala jsi zde více věcí, tak to vezmu popořádku (mimo to, na co už odpověděl Martin): 1) Jako lingvistu mne těší, že si tak vzorně pěstuješ a rozvíjíš slovní zásobu, to opravdu svědčí a vypovídá o tvé neoddiskutovatelné fundovanosti :-)) 2) Pokud, jak píšeš, sis CD nepořídila (a pokud vím, tak nikdo z tvého kmenového souboru také ne), pak nechápu, jak na "neslyšené" CD můžeš napsat kritiku 3) Chápu, že jsi odborníkem nad jiné povolaným a v Brně uctívaným, nicméně doufám, že mi odpustíš, že já si asi k srdci vezmu spíše kritiku jistého pana Rokyty, kterého určitě znáš (jeho recenzi s kladnými i zápornými postřehy nalezneš i na těchto stránkách). Myslím si totiž, že - tím tě nechci urazit - přece jen z pozice svých zkušeností, znalostí a muzikantských a upravovatelských dovedností má trošku větší nadhled než ty. 4) Pokud tvrdíš, že nejen, že nerozlišujeme stylově jednotlivé regiony, ale dokonce hrajeme stejně hudbu toho či onoho národa, pak jsi asi opravdu CD neslyšela. Jsou na něm totiž pouze písně Slovenské (1 číslo z Kopanic na pomezí Moravy a Slovenska z tohoto jistě výrazně nevybočuje) a Rumunské (nepočítám 2 čísla romská, tam se o lokalizaci nelze příliš dobře bavit). Nebo jsi chtěla naznačit, že hrajeme Slovensko stejně jako Rumunsko? :-)))))) 5) Asi jsi nepochopila má slova o charakteru a originálnosti projevu muziky. Mám na mysli to, že kapela má svůj charakteristický sound a je přímo posluchačem odlišitelná a vydělitelná jako samostatný interpret z masy interpretů dalších (na rozdíl od těch, kteří kopírují nějakou starší předlohu - všichni ji kopírují stejně) - to je rozdíl asi jako mezi sólovým zpěvákem a řadovým sboristou... (Mimochodem velmi poslouchaný Kuštár, např. na desce „Ako chutí Slovensko“, také zpracovává více regionů a nerozlišuje je stylem hry – jeho kapela má totiž také svůj OSOBITÝ zvuk – to je jen jeden z mnoha takových příkladů) 6) Už v předchozím příspěvku (odpověď arcibiskupovi) jsem přeci řekl, že jsou jakési 2 přístupy ke zpracovávání folklóru. Ono jich je mnohem více, my se však logicky bavíme o těch dvou, které zastáváme a snažíme se je v praxi realizovat. Je však mezi námi jeden rozdíl: Zatímco my jako kapela jednou cestou sami jdeme a tu druhou jako rovnocennou plně uznáváme, Ty a Arcibiskup (Ty ses alespoň podepsala pod svůj názor), vy uznáváte pouze přístup svůj, ostatní nekompromisně kritizujete (Ačkoli, Zlatko, každý by měl začít u sebe - víš o tom, že regionální odlišnosti se projevují i v pěveckém projevu?). 7) Hypoteticky: Kdybych já chtěl tvrdě obhajovat jen to své, mohl bych říci toto - někteří muzikanti jen kopírují starší muzikanty - vytvářejí tak jakési konzervy, či chceš-li folklorní revivaly a dávají za pravdu těm, kteří říkají, že "folklor je mrtvý". My se však s tímto tvrzením neztotožňujeme a přetváříme folklór dál a snažíme se jej udržovat v živé podobě - protože znakem toho, že lidová píseň stále žije, je právě to, že se proměňuje. Ano - dnes už mnohdy i na nadnárodní úrovni - to je důsledek moderní doby, existence médií, snadné přístupnosti hudby vzdálenějších regionů atd. - takto bych to mohl také říci, ale nemyslím si to, byl by to příliš jednoduchý názor (asi stejně jednoduchý jako ten, že hrát se musí pouze tak, že budeme věrně něčí hru napodobovat - pouze tímto určitě kýženého "fílingu" nedosáhneš, to chce něco víc) - myslím, že problematika je mnohem složitější a možná ani nestojí za to, se o ní takto přít. Vždyť kolik lidí, tolik různých chutí - a určitě sama dobře víš, že cokoli úplně zkritizovat, to umí každý trošku více rétoricky nadaný člověk, jen je někdy škoda, že si neuvědomí, kolik za tím, co totálně odepsal, stojí lidského úsilí a práce... Také přeji hezké léto a mnoho úspěchů ve folklorně kritické práci:-)


  Cimbálová muzika Friš

Nabízíme Vám vystoupení na hudebních festivalech, plesech, svatbách, narozeninových či jiných rodinných oslavách, firemních prezentacích, konferencích, rautech, vánočních, velikonočních, obecních akcích, jarmarcích atd.

  Fotogalerie
  Kontakt

    +420 608 959 790
   
    www.cmfris.cz
    facebook.com/cmfris
    youtube.com/user/cmfris

Cimbálová Muzika Friš